62. FKHA - sub, 28. 5. 2022.

 

subota, 28. 5. 2022.

Na bogatom festivalskom rasporedu petoga dana našlo se čak pet predstava. Prve dvije odigrane u prijepodnevnom terminu, Dramske udruge Kaj iz Zaboka i Glumačke družine Komedijaši iz Stažnjevca bavile su se temom braka i zajedničkog dugogodišnjeg bivanja u bračnoj zajednici. Obje komedije na duhovit su nam način dočarale dobro poznate životne situacije. Đurđica Seleš, autorica, redateljica i jedna od glumica u komediji Rastava braka, donijela je priču o supružnicima koji se, nakon 28 godina zajedničkog života, odluče rastati, ali naravno, vrlo brzo spoznaju da ne mogu jedno bez drugoga i da im je draža njihova kolotečina i partnerove mane i nedostaci, nego odvojenost.

Oglas savjesti, govori, pak o čovjeku koji nakon 13 godina braka postaje udovac i odlučuje pronaći novu, ovoga puta idealnu, ženu preko oglasa. Međutim, treba paziti sa željama, jer se one mogu ostvariti, a onda na kraju to ipak nije ono što smo zamislili…

Prva poslijepodnevna predstava bila je ona Satiričkog kazališta mladih iz Slavonskog Broda, Tko leži ne bježi, drugačija od prijašnjih predstava ovog teatra. Predstavu teatra u teatru odlično su iznijele mlade glumice, sjajno ocrtavajući svoje potpuno različite karaktere i upečatljivi glumac čijeg ubojicu tražimo cijelu predstavu. Odlučna uigranost tima, tehnička ispoliranost i slojevitost predstave donijela su dinamičnost i napetost u žanru krimića dostojnog Christieve.

Nekako u sličnom stilu igre s metafizičkim, simbolima i kazališnim tehnikama, program festivala nastavljen je predstavom Mala seoska priredba nastala u koprodukciji Dramskog studij DADA i Kazališne družine Štolcer iz Čakovca. Veliki ansambl, tamburaši, zbor i glumci odlično su vladali pozornicom, pokazujući svoju izuzetnu potkovanost i znanje o kazalištu. Ponudili su višeslojno poimanje scenske umjetnosti, pokazali nam sve mane i prednosti kazališta, upozorili nas na zamke koje donosi novo vrijeme i ostavili nas u razmišljanju što zapravo očekujemo od umjetnosti i je li ona umrla komercijalizacijom…

I za kraj dana, dočekalo nas je nešto posve neočekivano, bajka za velike, Crvenkapica - istinita priča, Scene Sisak. Vrhunska glazba, upečatljivi ples i neočekivani obrati u svima dobro poznatoj priči o nemoćnoj djevojci s crvenom kapicom. I dok je Crvenkapica Grimmovih žrtva, u ovoj, istinitoj priči, uloge su zamijenjene, vuk, već pomalo umoran i ocvao, svojim starim štosovima ne uspijeva prepasti, ni impresionirati Crvenkapicu. Dapače, ona lukavošću preuzima inicijativu i uloge su zamijenjene. Predstava na duhovit način progovara o našem, suvremenom vremenu, o  teškoj prilagodbi starijih generacija na nove standarde ponašanja, nova mjerila i očekivanja, spretno se igrajući formom i sadržajem.